No filters available.

Slim Molle Cummerbund

ZentauronNew0.17 kg
37,81 €
Tax includedShipping excluded
In stock
Delivery time: 3-5 days (12-17 days if not in stock) *

  • very flat cummerbund, can be worn under the outer clothing
  • high wearing comfort and good fit
  • infinitely adjustable
  • Additional modular pockets can be attached
  • Compatible with Vulcan l plate carrier

MaterialCordura® polyamide 6.6
WebbingPolyamide 6.6
Connection typeVelcro
Volume (litres)0.0
Country of originGermany

The Slim Molle cummerbund has been developed specially for Vulcan II and allows an extreme flat carrying for example under outerwear. And it provides the ability to attach modular pouches too.  Through a stable rubber band at the backside a tight fit is assured and this prevents a fluttering of the plate carrier. The Slim Molle Cummerbund is continuously adjustable to both sides via velcro and are compatible to the plate carrier Vulcan I.

Scope of delivery

  • 1x Slim Molle Cummerbund

ZentauroN care instructions

Care instructions for ZentauroN products

Download (32.01k)

Torsten R 2019-07-31

Top Kummerbund, jedoch etwas zu lang.

Den Slim Molle Kummerbund habe ich mir im Zuge meines Vulcan II Systems gekauft. Über die Qualität von ZentauroN brauch ich hier nicht viel sagen, einfach top wie immer. Da bei der Grössenauswahl hier jedoch nur "Standard" zur Verfügung steht, kann man ihn vorab nicht auf den jeweiligen Körperbau anpassen. In meinem Fall bin ich 178 cm groß und recht schlank. Um genügend Anpressdruck für meinen Plattenträger erzeugen zu können, damit er nicht verrutscht, muss ich beide Klettflächen (vorne wie hinten) direkt überlappen. Somit lässt sich die hintere Flap (meine Plattentasche hinten ist die mit Reißverschluss) nicht voll verschließen und genauso ergeht es meiner vorderen Kangaroo Flap. Demnach ist alles etwas wacklig... Ich versuche es aber weiterhin eine stabilere Möglichkeit herauszufinden. Ansonsten bin ich mit dem Kummerbund sehr zufrieden, er ist einfach zu installieren, öffnen und schließen. Auch das anbringen weiterer Ausrüstung geht wie gewohnt leicht von der Hand.